ویژگی های آجر نسوز در طراحی کلاسیک

– نظم و تقارن
– قراردادن نقطه کانونی در مرکز تقارن
– استفاده از رنگ هایی با اصیل و الهام گرفته از طبیعت
– استفاده از عناصر و مصالح ساخته شده از مواد اولیه طبیعی

ویژگی های آجر نسوز در طراحی داخلی مدرن

– تعادل و ترکیب بندی نامتقارن
– استفاده حداقل و محدود از بافت
– استفاده از خطوط ساده و چشمگیر
– به کارگیری رنگ های خنثی و متناسب
– استفاده به اندازه از عناصر و مصالح تزیینی
– ارجحیت کارکرد نما نسبت به فرم و سبک مورد نظر

کاربرد آجر نسوز در طراحی داخلی

به کار گیری اجر نسوز در بخش های مختلف ساختمان ها یا منازل بیانگر ظرافت و هویت خاصی می باشد. برای نمونه طراحی فضای سالن و اتاق ها با استفاده از آجر نسوز بیانگر گذشته تاریخی و ترکیبی از گذشته و حال می باشد. برای برخی دیگر از معماران در سرتاسر جهان طراحی داخلی نماها با آجر نسوز به سبک کلاسیک و مدرن، راهی است برای اضافه کردن ظرافت و هویت به فضای داخلی خسته کننده و تکراری بوده که با استفاده از شیشه و سنگ طراحی و ساخته می شوند. مهم نیست که شما چه دلیلی برای به کارگیری این سبک ها دارید، هیچ شکی در این واقعیت وجود ندارد که نماهای آجر نسوز آمده اند تا در سبک های طراحی داخلی، زیباترین و چشمگیرترین آثار و نمونه ها را خلق نمایند.

آجر نسوز در طراحی داخلی می تواند با تنوع گسترده ای از چیدمان و رنگ آجر نسوز، متناسب با سبک های مختلف مورد نظر شما به کارگرفته شوند؛ از سبکی سنتی یا کلاسیک، تا سبکی مدرن و با طراحی معاصر.

و در آخر

گرایش به فضاها و نماهای آجر نسوز امروزه طرفداران زیادی در سراسر دنیا دارد. آجر نسوز در طراحی داخلی به سبک کلاسیک و مدرن، به دلیل مقاومت و ماندگاری بالا در برابر عوامل مختلف، علاوه بر استفاده در نماهای بیرونی بناها، در نمای داخلی فضاها به صورت چشمگیری به کار گرفته شده است. از آجر نسوز در ساخت دیوارها، ساخت شومینه و در دکوراسیون داخلی ساختمان ها و فضاها استفاده می شود. از اجر نما نسوز در فضاهای مسکونی، تجاری، رستوران، کافی‌شاپ و… برای خلق فضاهای خاص و چشم نواز استفاده می ‌شود. اگر آجر نسوز را با سایر مصالح، به صورت ترکیبی به کار برد، جلوه‌ ی متفاوت و بی‌نظیری را برای فضاها می آفریند. البته در نظر داشته باشید که در طراحی نماها با استفاده از آجر نما نسوز ، باید به هماهنگ بودن با دکوراسیون داخلی اهمیت زیادی داد.